Hallittavuus

Pitääkö varainhankinnan aikataulu, ovatko eri osa-alueet hallinnassa?

Jokainen kampanjaprosessi alkaa aikataulutuksesta: milloin aineiston pitää olla valmiina, koska osoitteistojen käsiteltyinä, koska kirjeet kuoressa, banneri netissä, mobiilikampanja tekstitetty tai lehti-ilmoitukset tehtynä. Pääsiäiskampanjaa ei kannata toteuttaa helmikuussa eikä joulukampanjaa tammikuussa.

Kun varainhankinnan kampanjakokonaisuudesta ja aikatauluista on sovittu, jonkun täytyy huolehtia suunnitelmien pitävyydestä. Sen jonkun täytyy myös varmistaa, että

  • kampanjan erilaiset elementit ovat yhteensopivia
  • toteuttajista valitaan ne, jotka kykenevät tekemään halutun työn edullisimmin
  • materiaalia siirrellään mahdollisimman vähän paikasta toiseen.

Varainhankinta on suoramarkkinointia – välineestä riippumatta

Jokainen varainkeräyskampanja on pohjimmiltaan suoramarkkinointiprosessi. Niinpä kampanjasuunnittelussa on syytä hyödyntää niitä asioita, joita suoramarkkinoinnista on teoriassa ja käytännössä kertynyt. Tämä tarkoittaa tehokasta osoitteenkäsittelyä, viestin oikeaa kantoalustaa, palautteen seurantaa ja analysointia sekä onnistumisista ja epäonnistumisista oppimista.

Tiedä mitä testaat

Varainhankintakampanjoiden testaaminen jää liian usein vähälle huomiolle. Testien sisältö rakennetaan niistä elementeistä, joilla saavutetaan parempi teho lahjoituksissa ja/tai vähennetään kustannuksia. Turhia asioita on tarpeetonta testata, mutta tilaisuutta ei myöskään pidä jättää käyttämättä: testin aiheuttamat lisäkustannukset tulevat monikertaisesti takaisin parantuneena vastausprosenttina tai suurempana keskilahjoituksena.

Valitse näistä palveluistamme:

  • projektinhallinta: aikataulut, elementtien yhteensopivuus, valvonta, toimittajavalinta
  • kampanjan eri osat: painatus, tulostus, postitus
  • lahjoittajarekisteri, ylläpito
  • kampanjatutkimukset ja testausohjelmat
  • kampanjasuunnittelu: viesti ja ulkoasu
  • eri viestintäkanavien integrointi
  • lahjoituskäyttäytymisen analysointi

Ota yhteyttä